Готуємось до навчального року: правильна організація робочого місця учня вдома


Сьогодні, 31.08.2022р. у прес-центрі ІА «Мост-Дніпро» у режимі Zoom відбулася прес-конференція на тему «Готуємось до навчального року: правильна організація робочого місця учня вдома”.

У прес-конференції взяла участь лікар із загальної гігієни ВЕНПНХ ДУ «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» Світлана Підгайна.

В своєму виступі вона зупинилась на тому, що поки ситуація в країні залишається небезпечною, варто бути готовими до різного розвитку подій у новому навчальному році – від традиційних уроків у школі до дистанційного формату навчання. Кілька попередніх років пандемії СОVID-19 «допомогли» налагодити процес навчання, проте залишається багато питань та нарікань.

Дистанційне навчання потребує часу для адаптації. І найпростіше звикнути і впровадитися в нову систему, дотримуючись чітких правил і рекомендацій. І якщо раніше основну частину відповідальності брали на себе школи і вчителі, то в умовах домашнього навчання контроль перекладається на плечі батьків. Всі повинні розуміти, що дистанційна форма навчання передбачає проведення уроків не в класі за зручною партою, з правильним освітленням, додатковими наглядними матеріалами, а в більшості випадків вдома. Тому організація робочого місця учня тепер лягає на плечі батьків, а не вчителя чи взагалі адміністрації школи. Тепер робоче місце для виконання домашніх завдань автоматично стає місцем так званої класної роботи.

Згідно з українським законодавством, батьки також відповідають за освіту дітей і повинні докладати зусилля, аби дитина отримала доступ до освіти.

Тому правильна організація робочого місця учня є важливою складовою збереження не тільки його здоров’я, а й успішності взагалі.

Лікар-гігієніст зауважила –

яких рекомендацій варто дотримуватися,  створюючи робоче місце для школяра:

За порадами Центру громадського здоров’я розповідаємо як зробити так, щоб навчатися вдома було зручно, ефективно і без шкоди для здоров’я.

 

І. Зручні меблі

На дивані чи за кухонним столом точно не найкраща ідея для занять. Батькам варто пам’ятати, що робочий стіл чи стілець – це не просто меблі. Неправильно підібрана висота стільця, або невдала конфігурація столу загрожує набагато більшими проблемами ніж звичайна незручність. Неправильне положення хребта загрожує сколіозом (бічним викривленням хребта), кіфозом (викривленням хребта опуклістю назад), та іншими порушеннями постави.

Так що вибір зручних меблів має критичне значення не лише для оформлення простору, але і для якості життя та її здоров’я в майбутньому.

Обов’язково треба звертати увагу на наступне, обираючи меблі для дитини:

  1. Висота столу.

Є простий тест для перевірки оптимальної висоти стола. Дитина, поставивши лікті на стільницю має доторкнутися пальцями до скронь. Якщо пальці виявились вище скронь, або не дістають до них, значить стіл не підходить дитині.

Якщо стіл низький, то учень буде надто сильно силятись над ним, що зашкодить поставі. Високо розташована стільниця змусить дитину надто напружуватись, викликаючи підвищену втомлюваність.

Тому слід звертати увагу на столи-трансформери, розміри і висоту яких можна регулювати залежно від віку дитини.

  1. Ширина стільниці.

Ширина робочого столу має забезпечувати відстань не менше 50 см від очей дитини до монітора комп’ютера. Краще мати стіл з висувною дошкою для встановлення клавіатури. Крім того, потрібно обов’язково розділяти зону письмової і комп’ютерної роботи.

  1. Висота стільця

Ідеальний стілець той, що допускає регулювання висоти, а також положення спинки і підлокітників. Адже під час роботи ступні дитини повинні повністю опиратись на підлогу,  а між гомілками і стегнами – створюватись прямий кут. Такщо регульоване по висоті сидіння – оптимальне вирішення питання комфортного сидіння.

ІІ. Правильне освітлення робочого місця.

Найкраще освітлення – це поєднання природного і штучного освітлення, з переважанням першого. При цьому освітлюватись робоче місце правші має зліва, а шульги – зправа.

Часто стіл дитини розміщують навпроти вікна. Але при такій розстановці пряме світло відбивається від аркушів зошита і очі втомлюються. Але якщо іншого виходу немає, то розміщуйте стіл на деякій відстані, хоча б 40-50 см .

Щоб зберегти хороший зір школяру треба робити уроки при денному світлі. Що ж стосується електроосвітлення, то краще обрати звичайну лампу з жовтим м’яким світлом, а не денним, адже вона найбільш наближена до натурального сонячного спектра.

До вибору настільної лампи варто ставитись відповідально, адже від неї  також залежить здоров’я дитини (потужність лампи – до 80 Вт, краще щоб плафон мав конусову форму, колір плафона має бути не яскравим – молочний, м’ятний, вершковий – забезпечується розсіювання світла та зниження навантаження на очі).

ІІІ. Місця зберігання шкільного приладдя, книг, тощо. Додаткові полиці, магнітні планки, або дошки над столом – все це також потрібно для облаштування, функціональності робочого місця.

ІV. Безпека робочого місця.

Робоче місце крім функціональності, повинно бути безпечним. Обирайте меблі, які мають заокруглені кути або накладки. Надавати перевагу варто кріслам, які мають стопори, що блокують колеса. Крім того меблі мають бути виготовлені з безпечних та нетоксичних матеріалів для здоров’я дитини.

Також поряд з робочим столом повинно бути достатньо місця для проведення під час уроку фізичних вправ чи то руханок, які передбачені в структурі уроку.

“Отже, від правильної організації робочого місця учня залежать його успіхи в навчанні, настрій та здоров’я”, – зазначила наприкінці виступу Світлана Підгайна.

 

Будьте здорові та успішного навчального року!

 

Print Friendly, PDF & Email